CAUTA RETETE CU GOOGLE:
căutare personalizată

marți, 21 iulie 2009

Ciorba radauteana


Ingrediente

2.5(1/2 pui, morcovi, telina, radacina patrunjel)
350 gr smantana grasa (25%)
1 lingura faina
1 ardei iute
7 catei usturoi
sare
piper alb
1 lingura otet (optional, eu nu pun)

Preparare

  1. Se prepara supa de pui. Eu am facut supa pe un pui intreg (au iesit 5 l supa) si am impartit-o in doua, folosind pentru reteta de fata 2.5 l supa si 1/2 din pui.
  2. Am pus supa strecurata pe foc mic (cea mai mica putere, supa nu mai are voie sa clocoteasca de acum, doar o tinem fierbinte).
  3. Carnea de pe 1/2 din pui am luat-o de pe oase si am desfacut-o fasiute. Ardeiul iute l-am taiat rondele si am scos semintele. Verificati ardeiul sa fi iute.
  4. Intr-un bol am frecat smantana cu faina si apoi am dizolvat-o cu supa fierbinte, am adaugat vreo 5 polonice pe rand si am omogenizat compozitia bine sa nu fie cocoloase.
    * facem acest pas ca sa nu se branzeasca smantana cand o adaugam in supa; cu cat smantana e mai grasa, cu atat sansele sa se branzeasca sunt mai mici.
  5. Adaugam smantana incet in supa si amestecam des.
  6. Adaugam fasiile de carne si ardeiul iute in supa.
  7. Frecam cateii de usturoi cu sare si apoi adaugam putina supa peste ei, ca sa obtinem un mujdei concentrat. Turnam mujdeiul in supa, dar printr-o sita deasa (ca sita de ceai) ca sa nu ajunga bucati de usturoi in supa. Dupa ce ati amestecat bine, verificati daca e destul de usturoiata ciorba pentru gustul vostru, si daca mai trebuie, mai faceti o portie de mujdei.
  8. Adaugati otetul daca doritit si dregeti supa de sare si piper.
  9. Lasam pe foc (tot pe mic) inca 10 minute.
    * cand e gata ciorba puteti sa-i dregeti "fata" prin calirea unui morcov in putin ulei si apoi turnati uleiul (fara morcov) in ciorba. N-am facut asta acum fiindca eu servesc ciorbita cu extra chili, ca sa fie iute si arata bine asa in farfurii.